Animacje

Animacje

Współczesny film animowany to kreacja o płynnej, dostosowanej do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej dynamice akcji. To estetyczny obraz w ruchu o walorach artystycznych i rozrywkowych, a często także użytecznych. Szczególnie ostatnia cecha może i powinna być istotna z punktu widzenia osoby stojącej w obliczu decyzji o włączeniu tego rodzaju techniki filmowej do realizowanego przedsięwzięcia. Możliwości kreacji animowanej rzeczywistości za pomocą animowanego filmu są ograniczone wyłącznie przez wyobraźnię twórców. Obraz może być dwu- lub trójwymiarowy. Czarno-biały lub kolorowy.

Animacja służy także twórcom reklamy. Jest popularną techniką wykorzystywaną tak w reklamach telewizyjnych jak i internetowych. Firmy korzystają z filmów animowanych podczas produkcji filmów korporacyjnych, szkoleniowych czy instruktarzowych. Bardzo często stają się także narzędziem budowania sfery wizualnej eventów podnosząc ich rangę, prestiż i walory estetyczne.

Proces kreatywny w produkcji filmów animowanych

Konstrukcja procesu kreatywnego jest w tym przypadku stosunkowo prosta. Wspólnie doprecyzowujemy wizję i cel jakiemu ma służyć film animowany. Analizujemy grupę docelową, jej potrzeby i oczekiwania. Możesz liczyć na naszą pomoc w opracowaniu scenariusza historii, którą film ma opowiedzieć. Postaramy się zaplanować reakcje widzów na emocje płynące z ekranu. Zadbamy o najdrobniejsze detale, jakość i estetykę. Dobierzemy muzykę i dogramy ścieżki dźwiękowe w tym głos lektora oraz, jeśli to konieczne, także bohaterów.

Szczególnym rodzajem filmu animowanego są animacje produktowe. To krótkie, najczęściej trójwymiarowe formaty, których zadaniem jest zaprezentować mechanizmy funkcjonowania elementów ruchomych maszyn i urządzeń oraz pokazać ich wielopłaszczyznowy ruch. To bardzo skuteczna i nieszablonowa metoda prezentacji produktów, która zdobywa coraz szersze grono zwolenników.

Animacja jest formą prezentacji o dużym potencjale pozytywnego odbioru. To jeden z wielu powodów dlaczego zdobywa ona coraz większą popularność. Dobra animacja potrafi przykuwać uwagę, wywoływać emocje i być znacznie skuteczniejszą niż konwencjonalne techniki wykorzystywane w produkcji m.in. spotów reklamowych. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość bezproblemowej edycji i modyfikacji, a więc dostosowania treści do potrzeb i wymagań technicznych różnych kanałów dystrybucyjnych oraz różnych rynków w różnych krajach.

Zgrany i kompetentny zespół kreatywny CMA jest do Twojej dyspozycji. Zadzwoń lub napisz do nas. Porozmawiamy o twojej wizji i potrzebach, a następnie przygotujemy konkurencyjną ofertę współpracy.